Kunnallisvaalit 2008

Elämme mielenkiintoisia aikoja laajentuvan Hämeenlinnan alueella. Kuntaliitos on aiheuttanut liikehdintää ja keskustelua koko maakunnassa jo parin vuoden ajan ja nyt kunnallisvaalien alla myös hitaimmat hämäläiset havahtuvat tilanteeseen. Uusi, isompi kunta ja uudet toimintamallit herättävät paljon kysymyksiä tulevaisuuteemme liittyen. Säilyvätkö palvelut “syrjäseuduilla” ja onko uusilla aluetoimikunnilla mitään painoarvoa? Koheneeko kunnan talous tilaaja-tuottaja -malliin siirryttäessä vai laskeeko palveluiden taso entisestään? Ottaako kaupunki jatkossa tarpeeksi hyvin huomioon vanhukset? Entä opiskelijat, lapset ja lapsiperheet?

Vihreiden vankka asema kolmanneksi suurimpana puolueena kaupungissa joutuu koetukselle maaseudulle laajenevassa kuntaliitoksessa. Toisaalta kuntaliitos tuo myös mahdollisuuden äänestää jälleen vihreää ehdokasta myös Kalvolassa ja Rengossa. Hämeenlinnan Vihreät onnistui kasvattamaan ehdokaslistaansa merkittävästi (47%) vuoden 2004 kunnallisvaaleista ja nyt meillä on 28 hyvää, erilaista ja mielenkiintoista ehdokasta valmiina vastaamaan muunmuassa yllä mainittuihin, kaikkia kuntalaisia koskettaviin haasteisiin.

Oletpa sitten nuori, vanha, keski-ikäinen, keskustassa, kirkonkylällä tai maaseudulla asuva kuntalainen, muista käydä äänestämässä sinulle sopivaa ehdokasta! Äänestäminen on ainoa tapa vaikuttaa siihen, kuka tulee päättämään sinua jokapäiväisessä elämässä koskettavista asioista.

Jonne Koskimies
Hämeenlinnan Vihreät ry.