Kaupunginvaltuusto 2021 – 2025

Kaupunginvaltuusto on Hämeenlinnan korkein päättävä elin. Valtuustossa poliittiset linjaukset muuttuvat konkreettisiksi päätöksiksi. Valtuusto koostuu 51 valtuutetusta, jotka kaupunkilaiset valitsevat kuntavaaleissa.. Valtuusto kokoontuu Raatihuoneella noin kerran kuussa maanantaisin kello 18 alkaen. Valtuuston kokoukset ovat yleisölle avoimia ja niitä voi seurata myös verkossa suorana lähetyksenä tai jälkitallenteena.

Vihreillä on Hämeenlinnassa keskisuuri valtuustoryhmä, joka koostuu viidestä varsinaisesta valtuutetusta ja varavaltuutetuista.

Veera Jussila

Kaupunginvaltuutettu, vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja, kaupunginhallituksen jäsen

Olen muotoilija, käsityöalan yrittäjä ja Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja. Minulle on tärkeää huolehtia ympäristöstä, joukkoliikenteestä ja ilmastotyöstä, kuntalaisten yhdenvertaisesta kohtelusta, sekä kehittää Hämeenlinnaa lapsiystävällisenä kulttuurikaupunkina.

veera.jussila(at)hmlkaupunki.fi

Outi Bottas

Kaupunginvaltuutettu, valtuustoryhmän varapuheenjohtaja, sivistys- ja hyvinvointilautakunnan jäsen

Haluan, että kukaan ei jää ulkopuolelle. Pidetään kaikki mukana – niin lapset, nuoret kuin ikäihmisetkin. Minun Hämeenlinnani panostaa koulutukseen, kulttuuriin ja liikuntaan, ne kaikki edistävät hyvinvointia. Päätöksiä tehdään yhteistyössä – kokonaisuus ja vaikuttavuus edellä.

Outi.bottas(at)hmlkaupunki.fi

Andrei Sergejeff

Kaupunginvaltuutettu, kaupunkirakennelautakunnan jäsen, yhdistyksen hallituksen jäsen

Politiikassa on kyse päämääristä ja keinoista niihin pääsemiseksi. Päämäärät nousevat arvoista, parhaat keinot löytyvät järjen ja tutkitun tiedon avulla. Olen oppinut, että siltoja kannattaa rakentaa eikä polttaa. Minun Hämeenlinnani on avoin, suvaitsevainen ja kehittyvä.

Päivi Sieppi

Kaupunginvaltuutettu,

Minun Hämeenlinnani tarjoaa puitteet hyvälle elämälle ja kestäville elämäntavoille tasa-arvoisesti ja oikeudenmukaisesti. Ympäristöasiat ovat vahvasti mukana kaupungin elinvoimatyössä ja päätöksenteossa. Lasten ja nuorten tulevaisuudennäkymät ovat valoisat. Näitä haluan edistää.

paivi.sieppi(at)iki.fi

MIRKA SOINIKOSKI

Kaupunginvaltuutettu, aluevaltuutettu

Olen 48-vuotias anestesialääkäri ja työskentelen Kanta-Hämeen keskussairaalassa. Lähdin v.2012 Pekka Haaviston presidentinvaalikampanjan innostamana mukaan vihreään politiikkaan korjaamaan ontuvaa lastensuojelua ja lapsiperheiden palveluja. Hyvinvoivat lapset ja luonto – siinä paremman tulevaisuuden tärkeimmät tekijät.

Seurasin soten aikaisempia tuotantokausia läheltä kuntapolitiikassa ja erikoissairaanhoidossa. Soten maaliin vieminen oli yksi eduskuntavaalien 2019 pääteemoista, joten lakipaketin hyväksyminen juhannuksena 2021 oli melkoinen työvoitto! Nyt historian ensimmäisten aluevaalien jälkeen pääsemme vihdoin tositoimiin, rakentamaan parempia ja yhdenvertaisempia palveluja kaikille hyvinvointialueen asukkaille.

Päätöksiin tarvitaan ekologista, sosiaalista ja taloudellista kestävyyttä. Minulle tärkeitä teemoja ovat lasten oikeudet, ihmisten oikeudenmukainen kohtelu ja resurssiviisaus. Yhteiskunnan turvaverkon pitää toimia ajoissa, moniammatillisen avun on löydyttävä yhdeltä luukulta ja oikea palvelu on saatava oikeaan aikaan.

mirka.soinikoski@luottamus.omahame.fi