Avainsana: Hamk
-

Keskustakampus kannattaa
Nimimerkki Pitäisi olla jotain kantaa Lyhyesti lukijoilta -palstalla 1.6.2026 jäi pohtimaan, mitä mieltä vihreät ovat Hamkin keskustakampuksesta. Oma kantani on selvä: pidän siirtoa Hämeenlinnan kannalta perusteltuna ratkaisuna. Investoinnin vaikutuksia ei voi tietää etukäteen täydellä varmuudella. Alkuperäisen mielipiteen otsikko perustui kaupunginjohtajan arvioon: kampusratkaisu on kaupungille hyvin todennäköisesti kannattava. Kyse ei ole siitä, että seinät itsessään parantaisivat opetusta tai tutkimusta. Kyse…
-

Hamkin siirto maksanee itsensä takaisin
Koulutus, sivistys ja inhimillinen pääoma ovat parhaita reseptejä hyvinvoinnille. Tiedämme, että Suomi tarvitsee lisää korkeakoulutettuja. Mutta ymmärrämmekö, miten tärkeitä tutkimus ja koulutus ovat Hämeenlinnalle ja Hämeelle? Hamk on Kanta-Hämeen ainoa opinahjo, josta voi opiskella itselleen korkeakoulututkinnon. Ilman Hamkia Hämeenlinna olisi väestörakenteeltaan selvästi vanhempi ja muuttotappioisempi kaupunki. Keskustakampuksessa on osittain kyse siitä, säilyykö Hämeenlinnassa jatkossakin korkeakoulu.…
