Valintojen äärellä -keskustelusarja jatkuu Hämeenlinnassa

Hämeenlinnan Vihreiden järjestämä keskustelusarja Valintojen äärellä saa jatkoa helmikuun lopulla, kun helsinkiläinen kirjailija ja kolumnisti Jarkko Tontti saapuu 27. helmikuuta keskustelemaan oikeudenmukaisuudesta.

Jarkko Tontti pohtii, mitä on sukupolvien välinen oikeudenmukaisuus, tarkasteltiinpa sitä kestävän kehityksen tai tulojen ja verojen jakautumisen kautta. Oikeudenmukaisuuteen liittyvät niin luonnonvarat, väestönkasvu kuin se, miten tulojen, varallisuuden ja verojen jako sukupolvien välillä voi heijastua eläkkeisiin ja vaikkapa valtiontalouden velkaantumiseen.

Sarja jatkuu pääsiäisen alla, jolloin Pekka Sauri tulee Raatihuoneelle keskustelemaan mielenterveydestä. Myöhemmin keväällä sarjassa keskitytään maahanmuuttoasioihin, joita pohtii hämeenlinnalaisten kanssa maahanmuutto- ja eurooppaministeri Astrid Thors.

Valintojen äärellä –keskustelusarjan tarkoituksena on tarkastella päivänpolttavia asioita, ajankohtaisia ilmiöitä sekä niiden liittymäkohtia omaan arkeemme. Tilaisuudet pidetään Hämeenlinnan raatihuoneella kello 18-19.30. Tilaisuuksien aiheet tarkentuvat myöhemmin. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Lisätietoja antaa tarvittaessa:

Tapio Hakaste
Hämeenlinnan Vihreät ry
hakaste@armas.fi

Kevään tilaisuudet:

Oikeudenmukaisuus sukupolvelta toiselle
Kirjailija Jarkko Tontti
27.2.2008 klo 18-19:30
Raatihuone

Onko elämä ihmisen parasta aikaa
Apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri
18.3.2008 klo 18-19:30