Toimintaamme ohjaavat vihreät arvot:
 –
Vapaus, Vastuu ja Välittäminen

Miten vihreät näkevät Hämeenlinnan tulevaisuuden

Hämeenlinna on tienhaarassa. Voivotteluun ei kannata käyttää energiaa, vaikka leikkaukset jäytävät hyvinvointimme peruspilareita! Muutokseen sisältyy aina myös mahdollisuuksia. Hämeenlinnan edullinen sijainti ja ainutlaatuinen luonto- ja kulttuuriympäristö ovat vahvuuksiamme edelleen. Nyt on aika keskittyä vahvuuksien kirkastamiseen.

Vihreiden visiossa tulevaisuuden Hämeenlinna on vireä ja elinvoimainen kaupunki Helsingin ja Tampereen välissä. Kaupunki tunnetaan siitä, että meillä kansalainen on keskiössä. Huolehdimme kaikenikäisistä asukkaista ja toivotamme tervetulleeksi uudet tulijat. Vihreä Hämeenlinna on luonteva valinta kaikille, jotka haluavat asua historiallisessa kaupunkimiljöössä, viihtyisissä lähiöissä, vireissä kylissä tai elinvoimaisella maaseudulla. Nuorison silmissä Hämeenlinna on muuttunut ”valaistusta hautausmaasta” kiinnostavaksi opiskelukaupungiksi, jonne halutaan jäädä tai palata opintojen jälkeenkin.

Tulevaisuuden Hämeenlinna on ylpeä vetovoimatekijöistään. Vihreiden visiossa näitä ovat ennen kaikkea ainutlaatuinen luonto- ja kulttuuriympäristö, laadukas varhaiskasvatus ja perusopetus, kattavat hoiva- ja kulttuuripalvelut sekä uutta ja vanhaa onnistuneesti yhdistävä kaupunkikuva omaleimaisine ja erilaisine asuinalueineen. Elinkeinoelämä saa paremmat mahdollisuudet kehittyä, kun pidämme Hämeenlinnan kiinnostavana, vastaanottavaisena ja asukaslähtöisenä kaupunkina!

Vihreä Hämeenlinna on juureva, ihmisläheinen ja tulevaisuuteen katsova.